Elianne Havinga is HR Director bij WE Fashion Europe. Wat wij op 15 december 2021 met haar bespraken? U hoort het in de podcast!
Deze podcast op Spotify luisteren? Klik hier voor de hele playlist.
Wie bent u?
Mijn naam is Elianne Havinga en sinds 1 maart 2020 ben ik werkzaam als European HR Director bij WE Fashion. Dit betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de Europese HR strategie en uitvoering van de gehele employee journey voor ons hoofdkantoor, Europese distributiecentrum en winkels. Met ruim 20 jaar werkervaring heb ik diverse functies ingevuld op het gebied van HR en Sales, binnen veelal Retail organisaties, zoals Carpetright, Siebel & Lucardi, ICentre, Blokker Holding, Sissy-Boy en Beter Bed. Mijn passie en nieuwsgierigheid voor – en naar – mensen, teams en organisaties heeft ertoe geleid dat ik werkzaam ben binnen HR.
Waar werkt u?
WE Fashion is een digitaal gedreven, Nederlandse fashion organisatie met 175 winkels in Europa (Nederland, België, Duitsland en Zwitserland). Op ons succesvol en groeiende we.com kanaal verkopen wij naast onze eigen collectie ook andere merken, als onderdeel van Brands WE loves. Daarnaast werken wij samen met meerdere online partners zoals Bol.com, Kleertjes.com, Zalando, Wehkamp. WE Fashion heeft ruim 1500 medewerkers in heel Europa.
Welke (HR) thema’s hebben uw interesse en waarom?
Ik ben nieuwsgierig, creatief van aard en gepassioneerd over alles met betrekking tot mensen, teams en organisaties. Binnen WE Fashion komt dit samen in onze people focused high performance cultuur en onze vier HR focus pilaren: Quality of staff: Het verbeteren van de kwaliteit van onze medewerkers waarbij management development, talent ontwikkeling en learning & development een grote rol spelen. Voor zowel ons hoofdkantoor, als onze stores. We hechten hier veel waarde aan, omdat dit onder andere bijdraagt aan het behoud van onze talenten. Employee engagement: Het creëren van een betrokken werkomgeving (in- en extern) van medewerkers die zich verbonden voelen met onze cultuur en waarden. Onder andere door de lancering van onze communicatie app, cultuurprogramma’s en de versterking van ons employer brand. Health & Wellbeing: Een gezonde werkomgeving met aandacht voor vitaliteit is een zeer belangrijk onderwerp. Via ons Health & Wellbeing programma, gebaseerd op de balans tussen de vier vitaliteit batterijen (fysiek, sociaal, emotioneel en mentaal), brengen wij dit onder de aandacht binnen onze organisatie. Digital & Analytic HR: Onze HR analyses en cijfers vormen de drijver van onze Europese HR Strategie. Daarnaast kijken we continue naar het verder digitaliseren van onze processen om efficiëntie te vergroten.