Melanie van Hemert is Directeur HR bij DPG Media NL. Wat wij op 6 oktober 2021 met haar bespraken? U hoort het in de podcast!
Deze podcast op Spotify luisteren? Klik hier voor de hele playlist.
Wie bent u?
Mijn naam is Melanie van Hemert en sinds 1 november 2019 ben ik in dienst als HR directeur bij DPG Media Nederland. Eerst was dit Sanoma, na de overname werd dit DPG Media.
Waar werkt u?
Bij het grootste mediabedrijf van Nederland; DPG Media. Onze media komen al decennia lang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Samen met 4000 medewerkers en met behulp van een grote groep freelancers en uitzendkrachten informeren, inspireren en entertainen we Nederland elke dag. Ons portfolio bestaat uit sterke nationale, regionale en lokale merken. Van AD en NU.nl, tot Donald Duck, Libelle en Flow. Van Het Parool en de Volkskrant, tot Qmusic en Independer.
Welke (HR) thema’s hebben uw interesse en waarom?
De enige constante binnen DPG Media is verandering. We digitaliseren snel en zijn in de afgelopen jaren door diverse overnames uitgegroeid tot een grote speler in de mediamarkt. We onderscheiden ons door ondernemerschap, daadkracht en expertise. Die eigenschappen worden door de hele organisatie gevoeld en zitten diep verankerd in onze cultuur. Tegelijkertijd investeren we gericht in nieuwe elementen zoals diversiteit, verbindend leiderschap, persoonlijke wendbaarheid en tech savviness. Eigenschappen die in onze overtuiging essentieel zijn voor het toekomstig succes van ons allemaal. De uitdaging daarbij is natuurlijk die sterke ondernemende cultuur te behouden en tegelijkertijd die andere waardevolle eigenschappen toe te voegen. Het beste van twee werelden verenigen in één. Die verandering vraagt om leiderschap en eigenaarschap van iedereen in de organisatie. En natuurlijk het lef om onderweg regelmatig plannen bij te stellen.