Mickey Spier

CHRO bij Securitas

“De transformatie die wij ingezet hebben kwam niet alleen voort uit de krapte op de arbeidsmarkt, maar ook uit een interne noodzaak om weer focus aan te brengen.” Wat deze transformatie met een compleet nieuwe organisatiestructuur inhoudt, beluister je in deze podcast, opgenomen op 18 december 2023, met Mickey Spier, CHRO bij Securitas. Deze aflevering hoort bij de categorie Empowering Human Experience.

Deze podcast op Spotify luisteren? Klik ⁠⁠hier⁠⁠ voor de hele playlist.

Wie bent u?

Ik ben Mickey Spier en vervul al bijna 5 jaar de rol van Directeur HR en QHSSE binnen Securitas. Daarvoor ben ik werkzaam geweest bij ENGIE, CGI, KPN, Getronics, Conquaestor, IBM, PWCC en Manpower in diverse rollen. Zo heb ik, behalve HR ook operationele, commerciële en consultancy rollen gehad. Wat als een rode draad door mijn loopbaan loopt, is mijn focus op samenwerking en het verbinden van mensen in organisaties die door veranderingen gaan. Bouwen, vooruitgang boeken, inspireren en innoveren zijn mijn drijfveren, en het is nog leuker wanneer dit in teamverband gebeurt. Ik ben dan ook nog geen dag met tegenzin naar het werk gegaan.

Naast mijn professionele leven ben ik moeder van 2 prachtige jongens van 24 en 20 jaar oud. Zij maken dat ik verbonden blijf met de nieuwe generaties en alles wat daar speelt. En super om te zien hoe ook zij zich ontwikkeld hebben tot mooie jongvolwassenen met een eigen koers.

Ik sport graag ( bootcamp, hardlopen en tennis) en reis zo vaak als het werk het toelaat. Er is tenslotte nog zoveel te ontdekken.

Waar werkt u?

Ik ben werkzaam bij Securitas. Een van ’s werelds grootste particuliere beveiligingsorganisaties. Als marktleider spelen wij een cruciale rol op het gebied van veiligheidsoplossingen voor onze zakelijke klanten waarbij mens, data en techniek elkaar aanvullen.

Onze purpose; “we help make your world a safer place”, wordt elke dag nagestreefd door onze toegewijde collega’s, ongeacht hun specifieke rol binnen de organisatie. Het zijn onze collega’s die het echte verschil maken. Zij zijn de oren en ogen en visitekaartje bij onze klanten. Je kunt ons overal tegenkomen: in de (lucht)haven, bij internationale scholen, overheidsgebouwen, datacenters, internationale klanten maar ook bij de lokale mkb’er. En dit is nog maar een greep van onze klanten. Je kunt niet om de 3 rode bollen van ons logo heen. Deze staan voor onze kernwaarden, integriteit, waakzaamheid en behulpzaamheid.

Welke (HR) thema’s hebben uw interesse en waarom?

Organisatieveranderingen en transformaties hebben mijn interesse, we moeten met elkaar blijven transformeren en ons aanpassen aan de wereld om ons heen. Met technologie die zich in hoog tempo ontwikkelt, ligt de focus op het effectief inzetten ervan ten behoeve van onze collega’s. Door continue verbetering kunnen we zowel voor de organisatie als voor de medewerkers een positieve impact realiseren.