Julien Pluijmen

Directeur HRM bij Brocacef

“Je moet als organisatie relevant zijn, duurzaam investeren in trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden en maximale klantwaarde creeeren”. Hiermee zorg je volgens Julien Pluijmen, Directeur HRM bij Brocacef, voor het centraal stellen van je mensen. Hoor hier meer over in de podcast, opgenomen op 6 december 2023. Deze aflevering hoort bij de categorie Empowering Human Experience.

Deze podcast op Spotify luisteren? Klik ⁠⁠hier⁠⁠ voor de hele playlist.

Wie bent u?

Ik ben Julien Pluijmen, 40 jaar en woon met mijn vriendin en 2 kinderen in Utrecht.
Samen genieten we van reizen, uitjes en nieuwe plekken ontdekken. Ik ben groot
liefhebber van muziek in de meest brede zin van het woord. Het zorgt voor inspiratie en ook verbinding: ook in mijn werk speelt muziek een hele belangrijke rol. Ik hecht veel waarde aan vitaliteit: iedere dag consequent bewegen en het liefst een paar keer per week intensief. Jaren terug heb ik me ingezet voor evenementen als Alpe d’HuZes en Tour for Life. Ik mag dan ook graag op de (spinning)fiets mijn uurtjes maken.

Ik ben een gepassioneerd en bevlogen HR leider. Ondernemerschap, een can do
mentaliteit, doorzettingsvermogen, duurzame verbindingen maken en een gezonde
dosis optimisme kenmerken mij. In mijn werk besteed ik veel aandacht aan mijn
teamleden: ik geloof oprecht in de formule dat alles wat aandacht krijgt gaat groeien en bloeien. Als leidinggevende mag je daarin ook het voortouw nemen en voorbeeld laten zien. Zo ben ik geïnspireerd en zo wil ik anderen inspireren: eigenlijk heel simpel. Binnen mijn huidige organisatie geef ik als directeur HRM leiding aan een team van 30 bevlogen professionals. Mijn gedachtegoed is ons gedachtegoed en we hebben het goed met elkaar. Ik ben trots op datgene wat we presteren, maar vooral heel blij met de manier waarop we dat doen. Mijn ambitie enkele jaren terug was om ‘het leukste HR team van Nederland’ te worden. Als men het leuk heeft dan zorgt dat voor verbinding, als er ruimte is voor groei en bloei dan creëert dat (nieuwe) verbinding en als er ook nog eens aandacht is voor leuke events buiten de deur dan ben ik ervan overtuigd dat we met deze gecreëerde cultuur onderscheidend zijn. Het (kunst)gras bij de buren is echt niet groener.

In mijn loopbaan heb ik tot dusver o.a. gewerkt bij ASR Verzekeringen, Pfizer, RvdB en United Technologies (Carrier en Otis). Ik heb altijd een passie gehad voor sales en marketing en geloof er ook in dat HRM een vak is dat overtuigend ingevuld kan worden als je heel dicht tegen de strategie en de business aan beweegt. Daarbij geef ik invulling aan mijn functie door inhoudelijk met de nodige overtuiging boodschappen te verpakken. Ondernemerschap en vernieuwing typeren mij. Ik ben een optimist, netwerker, denk en werk veranderingsgericht. Werkplezier en vitaliteit staat bij mij op 1 en ik ben iemand die graag effectief met een team samenwerkt.

Waar werkt u?

Ik werk bij Brocacef Groep. We bestaan uit een groep bedrijven die zich dagelijks
inzetten voor de gezondheid van mensen. Met de merken Brocacef en BENU zijn we
de organisatie waar mensen behoefte hebben aan advies over een gezonde leefstijl,
de juiste medicijnen, zelfzorgproducten en medische hulpmiddelen. Thuis, in
ziekenhuizen, instellingen en apotheken. In de zakelijke markt bedient Brocacef een grote diversiteit aan zorgverleners. Van apotheken en apotheekhoudende huisartsen tot zieken-, verzorgings- en verpleeghuizen en farmaceutische producenten. Op de consumentenmarkt is Brocacef Groep in het hele land zichtbaar én dichtbij met een keten van ongeveer 350 apotheken. Daarnaast is er online bereikbaarheid met benu.nl waar medicijnen, medische hulpmiddelen en zelfzorg producten te bestellen zijn. Bij Brocacef Groep werken ca. 5.300 medewerkers. Brocacef Groep is onderdeel van de PHOENIX group in Mannheim. Ik werk sinds 2019 voor deze organisatie met veel plezier en toewijding. Als directeur HRM word ik geconfronteerd met alledaagse vraagstukken. We hebben echt een strategie waar we vanuit HRM naadloos op aansluiten. Daarin geloven we dat mensen het verschil maken; onze programma’s en projecten die we uitvoeren zijn hier dan ook op gericht. We bedienen diverse doelgroepen. Het is mijn overtuiging dat leiders een cruciale rol spelen in het creëren en behouden van een cultuur waarin human experiences succesvol kunnen zijn.

Waarom is Empowering Human Experiences belangrijk?

Werkgevers moeten HX omarmen: het begint allemaal bij de medewerkers. Als we
als leidinggevenden de interesse in onze medewerkers hebben, frequent met elkaar
het gesprek aan gaan, goed naar hen luisteren, goed voor ze zorgen, zo nu en dan
voor leuke verrassingen kan zorgen, men kan helpen in ontwikkelkansen, uitstekend oog hebben voor de juiste werk-/privé balans, dan gaat zich dat terugbetalen in loyaliteit, betrokkenheid, plezier en dienstverlening aan de klant. Dat is mijn overtuiging. Wat mij betreft is HX een totaalsom van acties die ertoe leidt dat medewerkers bij een organisatie werken waar ze zich mee kunnen identificeren, die relevant is, waar ontwikkelmogelijkheden zijn, waar alles draait om klantwaarde creëren en waar de buitenwereld mag voelen (online en fysiek) hoe een organisatie zich manifesteert. Organisaties die hier sterk in zijn hebben een cultuur waar mensen het goed naar hun zin hebben – mijn missie.

Menu