Categorie: Empowering Human Experiences
Empowering Human Experiences (HX). Dat is waar het voor ons om draait. We zijn tenslotte allemaal mensen, die gedurende ons werkzame leven – en daarbuiten -, interacteren met technologie, omgevingen, producten, diensten en elkaar. Binnen Human Experiences is het daarom van belang dat je iedereen die een bijdrage levert aan de organisatie betrekt en waardeert. En eenieder kan zien als volledig individu; als mens én professional. Dit vraagt om een holistische, systemische en inclusieve kijk. Bij HX gaat het dus verder dan alleen de employee experience (EX) en/of de customer experience (CX). Het veronderstelt dat je kijkt naar de totale ervaringen en percepties van àlle betrokkenen in de keten: klanten, medewerkers, freelancers, leveranciers en welke relevante doelgroep dan ook.
In organisaties waar HX hét vertrekpunt is voor strategische keuzes, zien wij een omgeving waarbij individuele behoeften, verwachtingen, capaciteiten en ervaringen centraal gesteld worden. Organisaties waar mensen hét verschil maken. Waar reflectie en open communicatie de norm zijn. Waar men vanuit authenticiteit en veiligheid beslissingen durft te nemen en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt. Waar geïnvesteerd wordt in ontwikkeling en groei. Waar sprake is van voedend leiderschap en empathie. Waar kernwaarden voorgeleefd worden. Waar gestreefd wordt naar een inclusieve en ondersteunende werkcultuur. Waar persoonlijke en professionele behoeften in balans zijn. Waar van binnen naar buiten wordt gedacht en andersom. En waar bovenal sprake is van handelen vanuit vertrouwen.
Als Founding Partner van de HRtop100 vinden wij het de hoogste tijd om ons hierover uit te spreken en onszelf als aanjager op dit thema te verbinden. Wij zijn namelijk zelf een Social Enterprise (in wording), waarbij het ons doel is om vanuit co-creatie een impactvolle ervaring te creëren die onze community positief beïnvloedt. En anderen hierop te inspireren. En daarom geven wij gelijkgestemde organisaties graag een podium om hun zoektocht naar de optimale human experience met het grote publiek te delen.
Wij toetsen de genomineerden op de volgende 3 criteria:
Visie
- Heeft een authentieke visie op het begrip “human experience” en stelt dit voorop in strategische keuzes
Reflectie
- Is in staat te reflecteren op de inrichting van een mensgerichte organisatie en leeft dit zelf ook voor
Resultaat
- Weet concrete voorbeelden te noemen die meetbaar zijn en een positieve impact op de keten van betrokkenen hebben (gehad)
Deze categorieprijs wordt mede mogelijk gemaakt door Rvdb.